sunnuntai 8. marraskuuta 2020

Still Alive

Noniin, päätetäänpä pitkä hiljaiselo blogin puolella. Pääasiassa olenkin postaillut agilityjuttuja tuonne Instagramin (@Belggis) puolelle, mutta nyt alkoi tuntumaan että voisin panostaa tänne blogiin taas, josta voi sitten myöhemmin hakeakin jotain helposti ja sanallinen ulosanti voi olla vähän laajempi. Olen myös ajatellut tekeväni jonkinnäköisiä opetusvideoita perustekniikoista joista voisi olla apua vasta-alkajille kuin edistyneemmillekin, lisää avoimuutta agilitykulttuuriin =)  

Muutoksia tapahtunut paljon ja kirjoittajamäärä vähentynyt yhteen ja koiralauma on nyt 3 koiraa. 1 porokoira ja 2 bordercollieta. Ihan hyvä lauma, tulevat keskenään toimeen ja ovat lapsiystävällisiä kaikki. 


Syyskuun alussa 2019 remmiin astui siis uusin tulokas bordercollie Newton (Piggyland's Cinclus Cinclus). Newton on ehkä oudoin koira mitä minulla on ollut koskaan elämässäni. Newton on melkoisen ohjaajapehmeä ja onkin vaatinut mun kukkahattutätimäisyyden nostoa aivan maksimaaliselle tasolle. Koulutettavana Newton on koira joka todellakin ajattelee ja vauhti tulee aivan toissijaisena asiana. 

Newtonin agilitykoulutusta olen tehnyt ajatuksella, ajatteleva, paljon osaava koira ja siihen suuntaan ollaan menossa kyllä, mutta hyvin hitaasti ja pienin askelin. Kontakteiksi koulutan juoksukontakteja joka sekin on ollut melkoista vuoristorataa ja heti alkumetreistä lähtien joutunut improvisoimaan aika paljon, kun Newton nähkääs pelkää namimaatteja (joo, mulla on nyt niitä 3 eri mallia ja kaikki pelottaa). :-D

Olen päättänyt että treenaan Newtonin kanssa tavoitteellisesti agilityä tuonne kesään 2022 saakka, jos ei siihen mennessä olla saatu yhteistyötä edes siedettävälle tasolle käyn harrastamaan sen kanssa Tokoa, josta se jostain syystä tykkää kamalan paljon :-D

Einsteinin kanssa oli kerrankin SM-nollat kasassa, kun sitten tulikin korona ja perui kisat. No nyt toivotaan että ensi vuonna järjestetään SM-kisat ja saadaan myös nollat kasaan. Meillä suurin ongelma on edelleen kisavireen kontaktit, en niitä vaan tunnu saavan kuntoon. Ja myös tuo nollantekotaito on mulla aika kateissa, aina jotain pientä hölmöilyä joka johtaa sitten johonkin virheeseen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti